Hemma bra men borta bäst

Nu har jag (tyvärr) kommit hem efter en suuupermysig helg i underbara skärgården. Jag har haft det så himla bra och vill bara berätta allting men det skulle ju inte vara så kul att lyssna på haha.

Vi åkte ju i alla fall i fredags, raka vägen ner. Vi kom fram till en iskall stuga, bar in alla grejer och satte på värmen och så. Vi kände inte direkt för att sitta där och frysa så vi tog bilen och körde runt en sväng. Vi åkte till värdshuset för att titta på Helmi (en skuta) och såg en räv som sprang på isen. Sen kollade vi typ lite på kyrkan där jag är döpt och åkte ner till Sunda Gård där Jenny och Joanna har sina hästar. Det är ett SKITSTORT stall med jättestora hagar. Sen var det dags att åka hem till Jenny och Joanna för att äta middag - dom har flyttat till Bromskär och bor inte brevid oss längre. Där var Joannas två mostrar och mormor och Jennys pojkvän Fredrik. Vi åt en skitgod middag som han hade gjort och sen gick vi hem, det var inte så långt ifrån oss som vi trodde.

Asså fy fan vad trött jag blir på den här jävla bloggen. Det funkar ALDRIG att ladda upp bilder. Middagen (som jag hade tänkt lägga upp en bild på) bestog i alla fall av grillad lammfilé, fläskfilé och oxfilé tror jag det var, grekisk sallad, ... äsch jag orkar inte skriva. Haha.

Igår hände inte så mycket. Åt en mysfrukost på glasverandan. Sen åkte jag med ner till Sunda och tog in hästarna och det är helt sinnessjukt stort. Tolv gigantiska boxar som man skulle kunna dela minst en gång. Åkte hem till Jenny och Joanna och åt, gjorde chokladfondue, släckte alla lampor och sen tog jag min första cykeltur för i år hem.

Idag har vi packat, städat, diskat och så. Åkte till Joanna och sa hejdå, åkte till Norrtälje för att säga hejdå till Jenny och sen åkte vi hemåt. Stannade på IKEA i Uppsala på vägen, sen åkte vi hem och gjorde tortellinigratäng.



Jag vet, det är skittråkigt med bloggar utan bilder och nu hade jag verkligen ansträngt mig att ta bilder, tog med kameran faktiskt och så funkar det inte att ladda upp!

Kommentera här: